Responsable: | (-) |
Altres: | (-) |
Crèdits | Dept. | Tipus | Requisits |
---|---|---|---|
7.5 (6.0 ECTS) | CS |
|
P1
- Pre-requisit per la ETIS PRAP - Pre-requisit per la ETIS |
Responsable: | (-) |
Altres: | (-) |
Proveir l'estudiant de la capacitat de dissenyar, implementar i avaluar estructures de dades, així com la capacitat de dissenyar, implementar i avaluar algorismes sobre aquestes estructures.
Hores estimades de:
T | P | L | Alt | L Ext. | Est | A Ext. |
Teoria | Problemes | Laboratori | Altres activitats | Laboratori extern | Estudi | Altres hores fora d'horari fixat |
|
T | P | L | Alt | L Ext. | Est | A Ext. | Total | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6,0 | 6,0 | 3,0 | 0 | 3,0 | 12,0 | 0 | 30,0 | |||
Repàs del concepte de seqüència. Llistes amb punt d'interès. Piles i cues. Implementació en vector i per llistes enllaçades d'estructures lineals. Iteradors.
|
|
T | P | L | Alt | L Ext. | Est | A Ext. | Total | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2,0 | 2,0 | 1,0 | 0 | 1,0 | 4,0 | 0 | 10,0 | |||
Repàs del concepte d'arbre. Propietats bàsiques. Recorreguts en preordre, en postordre, en inordre, per nivells. Implementació d'arbres amb vector d'apuntadors als fills. Implementació d'arbres amb apuntadors primogènit-següent-germà.
|
|
T | P | L | Alt | L Ext. | Est | A Ext. | Total | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
8,0 | 8,0 | 4,0 | 0 | 4,0 | 16,0 | 0 | 40,0 | |||
Noció de diccionari. Tècniques d'implementació de diccionaris senzilles. Tècniques d'implementació avançades. Arbres binaris de cerca. Arbres binaris de cerca balancejats. Taules de dispersió. Algorismes d'ordenació: quicksort, mergesort, heapsort.
|
|
T | P | L | Alt | L Ext. | Est | A Ext. | Total | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
8,0 | 8,0 | 8,0 | 0 | 8,0 | 16,0 | 0 | 48,0 | |||
Repàs del concepte de tipus abstracte de dades (TAD). Classes, mètodes, objectes. Constructors, destructors, asignació i constructor per còpia. Implementació de TADs mitjançant classes. Herència. Jerarquia de classes. Classes abstractes. Polimorfisme. Vinculació dinàmica. Genericitat.Classes i mètodes parametritzats. Instaciació.
|
Total per tipus | T | P | L | Alt | L Ext. | Est | A Ext. | Total |
28,0 | 28,0 | 16,0 | 0 | 16,0 | 56,0 | 0 | 144,0 | |
Hores addicionals dedicades a l'avaluació | 4,0 | |||||||
Total hores de treball per l'estudiant | 148,0 |
Es pretén exposar el temari de forma molt pràctica, a través de la presentació de nombrosos exemples.
Les classes es divideixen en tres tipus: sessions de teoria, sessions de problemes i sessions de laboratori. De mitjana, les classes de teoria es distribueixen en dues hores setmanals, les de problemes en dues hores setmanals i les de laboratori en una hora setmanal. El professor adaptarà la repartició d'aquestes classes de la millor forma possible, depenent del temari.
Les sessions de teoria són classes de tipus magistral, on el professor aporta als estudiants conceptes nous o tècniques noves, així com exemples seleccionats que els motivin o els il·lustrin.
Les classes de problemes tenen com a objectiu desenvolupar una sèrie d'exercicis o casos d'estudi. El professor és qui proposa els problemes que s'han de resoldre. Pel que fa els exercicis, la seva finalitat és la presentació i discussió de solucions a enunciats relativament simples que involucrin uns pocs coneixements teòrics o unes poques tècniques. En general, es tracta d'exercicis triats per tal d'il·lustrar conceptes que s'han intriduït a les sessions de teoria més recents. Pel que fa als casos d'estudi, els problemes proposats tenen una complexitat més gran que la dels exercicis i, a més, involucren diferents conceptes teòrics que cal combinar per obtenir una bona solució.
Les classes de laboratori tenen com a objectiu implementar solucions a una sèrie d'exercicis pràctics. El professor és qui proposa els exercicis pràctics que s'han de resoldre. Els estudiants resoldrà els exercicis proposats amb la supervisió personalitzada del professor.
S'avaluarà tant el seguiment de l'assignatura, a través de proves d'avaluació continuada (P), com la realització d'un examen final (F) que cobreix tot el temari de l'assignatura i la realització de pràctiques de laboratori (L).
La nota final de l'assignatura es calcularà per la fórmula:
0.3 L + 0.7 * max(F, 0.6 * F + 0.4 * P)
Domini de les tècniques de programació imperativa. Coneixement d'almenys un llenguatge de programació imperatiu i/o orientat a objectes. Recursivitat. Coneixements bàsics de matemàtica discreta. Capacitat per seguir raonaments matemàtics i formals. Alguns coneixements elementals d'estadística i probabilitat.